درمان زخم بستر در منزل

درمان زخم بستر

فهرست مطلب

درمان زخم بستر ( زخم فشاری ) در منزل

زخم بستر یا زخم فشاری ناشی از فشار طولانی مدت و غیرقابل برگشت به یک منطقه از پوست است. که اکثرا در بیماران استراحت مطلق، بیمارانی که از صندلی چرخ دار استفاده می کنند و ناتوان در حرکتند و همچنین سالمندان اتفاق می افتد. زخم بستر بیشتر در لگن ،باسن و پایین پشت ، پشت سر و گوش ها، داخل زانو، شانه، آرنج و پاشنه بیمار بوجود می آید.اگر زخم بستر به موقع درمان نشود باعث ایجاد زخم های عمیق و عفونی می شود. در ادامه راه های درمان زخم بستر در خانه توضیح داده شده است.

در مورد زخم بستر ( زخم های فشاری )  بیشتر بخوانید

۱- درمان زخم بستر با تغییر موقعیت :

برای درمان زخم بستر همواره موقعیت بیمار را تغییر دهید. تغییر در پوزیشن بیمار باعث کاهش فشار و استرس شده و از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند.

۲- درمان زخم بستر با عسل :

عسل دارای خاصیت ضدعفونی بوده و استفاده از آن باعث تسکین و بهبود زخم می شود. عسل همچنین در کم کردن خارش و تسکین درد موثر می باشد. یک مخلوطی از شکر و عسل تهیه کنید که در آن عسل و شکر به مساوات بوده و این مخلوط را به طور ضخیم بر روی زخم با پانسمان تمییز ببندید. این عمل را یک بار در روز انجام داده و از تاثیر آن در درمان شگفت زده شوید.

۳- درمان زخم بستر با آب نمک :

زخم بستر را با آب شور تمیز کنید. زخم هایی که بدرستی تمیز نشده باشند بیشتر در معرض عفونت و التهاب هستند. آب شور پوست مرده و شل را از بین برده و باعث می شود مایع اضافی کم شود. مخلوطی از آب و نمک تهیه نمایید که در آن ۲ قاشق چای خوری نمک و یک فنجان آب باشد و پس از اینکه مخلوز را جوشاندید اجازه دهید تا خنک شود. سپس از آن برای تمیز کردن زخم بستر استفاده نمایید. این عمل را هر روز چند بار انجام دهید.

۴- درمان زخم بستر با زردچوبه :

زردچوبه خواص متعددی دارد از جمله ضد التهابی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی. زردچوبه برای مبارزه با عفونت مناسب می باشد. برای استفاده از زردچوبه برای درمان ابتدا کل زخم را با محلول آب نمک شسته و سپس پودر زردچوبه را بر روی زخم پاشیده و پانسمان نمایید. برای اینکه از این راهکار نتیجه بگیرید این عمل را سه بار در روز انجام دهید. 

۵- درمان زخم بستر با آلوئورا :

استفاده از آلوئورا موجب رطوب رسانی به محل آسیب دیده می شود. همچنین خاصیت تسکین دهندگی دارد.برای استفاده از آلوئورا ابتدا آن را برش داده و ژله موجود در آن را بر روی زخم بمالید سپس آن را چند دقیقه به آرامی ماساژ داده تا در محل زخم خشک شود و در آخر با یک پارچه تمیز و مرطوب آن نقطه را تمیز نمایید. این عمل را سه بار در روز انجام دهید.

۶- درمان زخم بستر با روغن نارگیل :

روغن نارگیل دارای اسید چرب است که باعث سالم نگه داشتن پوست می شود.روغن نارگیل را به آرامی بر روی نقاط آسیب دیده مالش داده تا روغن به عمق پوست نفوذ یابد. فقط مواظب باشید که به زخم آسیب نرسانید.

توجه

قبل از خرید هرگونه محصول برای درمان زخم فشاری ( زخم بستر ) حتما با پزشک و یا مشاور درمانی زخم مشورت نمایید.

خرید پماد درمان زخم بستر ابوخلسا

خرید پماد درمان زخم بستر حالوما

تلفن جهت مشاوره رایگان برای درمان زخم :

021-88352600

09129240954

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *