درماتیت استازیس یا التهاب پوست چیست؟؟

درماتیت استازیس یا التهاب پوست

فهرست مطلب

درماتیت استازیس [استیسیس درماتایتیس] التهاب پوست است که در مردم دچار ضعف گردش خون ایجاد می‎شود. بیشترین شیوع آن در ناحیه زیر زانو دیده می‌شود زیرا ناحیه مزبور محدوده‌ای در بدن است که خون به طور معمول در آن انباشته می‎شود.
وقتی خون در وریدهای ناحیۀ زیر زانو انباشته یا جمع می‌شود، فشار وارد شده بر وریدها افزایش می‌یابد. افزایش فشار به کاپیلاری‌ها صدمه می‌زند، که رگ‌های خونی بسیار کوچک هستند. این وضعیت باعث می‌شود تا پروتئین‎ها به درون بافت‌ها نشت کنند. این نشت به تجمع سلول‎های خون، مایعات و پروتئین‎ها منجر می‎شود و تجمع ایجاد شده سبب ورم کردن ناحیه ساق پا می‌گردد. این ورم زیر عنوان ادم پیرامونی یا ادم محیطی شناخته می‌شود.

مردم مبتلاء به درماتیت استازیس به طور معمول دچار ورم در ناحیه زیر زانوها، زخم‌های باز یا خارش و سرخی پوست می‌شوند.یک نظریه بر آن است که پروتئینی به نام فیبرینوژن ممکن است مسؤول تغییراتی باشد که در پوست ایجاد می‌گردد.
وقتی فیبرینوژن به داخل بافت‌ها نشت می‎کند، بدن این پروتئین را به یک شکل فعال پروتئین موسوم به فیبرین تبدیل می‌کند. وقتی فیبرین دچار نشت می‌شود کاپیلاری‌ها را احاطه کرده باعث ایجاد چیزی می‌گردد که زیر عنوان کاف‌های فیبرین شناخته می‌شود. کاف‌های فیبرین از ورود اکسیژن به بافت‌ها پیشگیری می‌کنند. وقتی اکسیژن کافی به سلول‎ها نرسد آنها دچار آسیب شده و می‌میرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *